måndag 27 februari 2012

Ullgarn.




Fem nystan av ullen har jag hunnit spinna. Ett vitt tunt garn och så dessa. Ett lite grövre garn, löst spunnet. jag ville ha det lite lumpartat : ) Ullen grovrensades, tvättades och sen spann jag det direkt när det torkat. Jag har inte kardat det. Jag ville behålla färg skiftningarna i ullen. När man kardar så försvinner färgerna och ullen blir mera jämn i nyansen. Lite mera pyssel att inte karda ullen men jag gillar hur garnet blev. Jag ville inte att det skulle bli så himla tunt och perfekt. Har ingen lust att försöka få det att se så maskinspunnet ut som möjligt. Nej lite mera liv ville jag ha : ) Jag är jätte nöjd. Läste någonstans att om man sätter sig vid spinnrocken så flyger timmarna bara i väg... och att det är beroende framkallande. Jag kan bara hålla med. Jag satte mig en stund i morse och vips så var det lunch. Och nu vill jag barta sitta vid spinnrocken hela tiden. Tur jag har flera kilo ull kvar att spinna : )

************************


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar