tisdag 7 februari 2012

Nytt stickprojekt.

 Nyspunnen angoraull från min svarta Satinangorahane. Ja han klipptes ner några veckor innan den här kylan så pälsen har både vuxit ut en del och sen så klipper jag dem aldrig enda in till skinnet. Jag lämnar någon centimeter kvar. Nu har jag ju gjort både ett par tovade handledsvärmare och ett par stickade. Dags att sätta tänderna eller stickorna då, i ett större projekt.
 I dag påbörjades bakstycket till en kofta. Förutom ull från hanen så tog jag tovullen från två av ungkaninerna som jag sparat. Den ullen var ett litet helvete att spinna, men det gick : ) Den är bara ca 2 cm lång, en bra spinnlängd på en fiber är minst 7 cm. Tovull används just till tovning. Koftan lär bli klar lagom till nästa vinter med tanke på att jag inte har så mycket ull att sticka av än. Men fler kaniner är på väg.
Tänkte mig en kofta löst stickad gärna lite grov och ruff i utseendet, kanske lite asymmetrisk framtill med skinn eller mockadetaljer *fantiserar* sen kan resten av klädseln man har på sig vara ljuv och skir med spets och lull-lull om man så vill : ) Men jag har tid att ändra mig... flera gånger om, det är ingen brådska *ler*

****************




2 kommentarer:

  1. Gud vad mysigt det låter:-) Fast tyvärr så är man ju själv inte så duktig på att sticka..

    SvaraRadera
  2. Hej saga!

    Tittade in på din blogg, Vilka fina bilder du tar. Och skymtade jag inte en dvärg Schnauzer s.s där ; ) Helt ärligt så är jag ingen mästare på att sticka heller, men jag övar.

    SvaraRadera