måndag 13 februari 2012

En blå dag.

 10 talet minusgrader på nätterna och runt 3-4 minus på dagarna och en strålande sol. Då blir det takdropp och istappar : ) Härligt, jag blev så inspirerad idag av vädret, vårfåglarna som jag hörde och den blå himlen att jag gick runt på tomten och letade efter vårtecken. Nu fann jag inte några vårtecken direkt, snön ligger fortfarande kvar och det knarrar under skorna när man går. Det mesta är djupfryst ännu.
 Men himlen var blå i alla fall. I ljuset kändes allting blått och inspirerande. Tyvärr han jag inte med när en V formation av svanar flög över mig. Kameran låg i fickan då. Jag missade även höken som flög lågt över mitt huvud, gled sakta över hönsgården för att sen försvinna in i skogen. Hönsen drog nog en suck av lättnad : )
 Djupfryst Mahonia.
 Här ska mina odlingslådor placeras i vår! Jag har 14 stycken stora fönster att leka med. Jag spar dem till ett framtida växthus, men man kan ju använda några under tiden som man samlar fler fönster.
 Blått, brunt, vitt och grönt = vackert.
 Vårt lilla torp.
Här är det i alla fall förberett för våren. Den stora Rhododendron är försedd med nya knoppar. Det var vackert ute, men det var också lite kallt. En kopp kaffe och 4 kanelbullar fick bl min lunch. Ja bullarna var små...




**********************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar