lördag 25 februari 2012

Omskolning.

Budget krukor.
Jag sådde i äggkartonger som stått i blöt ett dygn innan för att dra åt sig vatten. Sen har jag vattnat i behållaren där de stod så att pappret har fått dra åt sig vattnet när det behövts. Nu var det bara att dra isär äggkartongen försiktigt när jag skulle plantera om plantorna i nya krukor.. Det var jätte lätt : ) Det som tittar fram här är Squasch.

I dag var det dags att skola om plantorn till nya krukor. Nu är det nästan så att jag börjar be dem att hejda sig i tillväxten. Jag vet att jag sått lite tidigt. Så nu hoppas jag på att våren är här nästa vecka och att jag kan flytta ut dessa små inom ett par veckor : / Annars blir det nog lite kris om platsen här hemma. Jag har även köpt på mig mer frön. Det är svårt att låta bli. Men jag har inte sått allt redan. Det finns en massa kvar.Så skiter det sig med dessa första plantor så får jag sätta nya. De nya fröpåsarna som jag köpte innehåller Huvudsallad, gul tomat, flera påsar med blomsterkrasse. De kostar bara en 3-4 kronor per påse så dem kan man inte köpa för många av. Sen blev det en rödaktig Mangold. Mangold är bra, antigen plockar man de blad man behöver från plantan och den fortsätter att växa eller så skär man ner hela plantan och äter allt på en gång.

**************
.Ha en fin lördag. Själv väckte jag sambon i morse och frågade om han inte skulle åka och jobba. Han tyckte att han åtminstone kunde få vara hemma på lördagar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar