lördag 11 februari 2012

Tantvarning!


Jaha, så har man blivit med läsglasögon då...
Har i hela mitt liv haft en perfekt syn. Men något hände i början på förra året. Jag stod i mataffären och kunde banne mig inte se vad det stod i innehållsförteckningen. Inte berodde det på min syn inte. Nej det var helt tillverkarkarens fel. Hur fan kan man trycka små jädra svarta bokstäver på mörkröd bakgrund??? Vad vill de dölja. Att sambon kunde läsa vad som stod spelade mindre roll, skämmes ta mig f*n.

Sen har det fortsatt så. Jag ser inte vad det står, någon får översätta åt mig. Men det är inget fel på min syn. Det är skrivet med för små bokstäver bara och ibland på omöjliga bakgrunder. Sen är det ofta lite dålig belysning överallt. Sambon kom hem med en ny bärbar telefon i veckan, räckte mig instruktionsbladet medansa han monterade ihop tingesten. Jag blev lika arg på detta blad som på allt annat "finstilt". Svor mot sambon och pekade på lappen, där det var fullproppat med små små jädra bokstäver, tätt tätt skrivna. Allt bara flöt ihop i en suddig massa.
-Hur ska man kunna läsa det här, finns ju ingen människa som kan fatta vad det står. Inte kan väl du se vad det står sa jag och räckte honom lappen. Sambon sa att det nog va lättare om jag försökte läsa texten som inte va på Tjeckiska...

I går fick jag läsglasögon : )


*******************


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar