lördag 8 mars 2014

Vårblommor och konservburkar.




 
Snyggt, billigt och enkelt. Den här ställde jag utanför dörren. Det är en konservburk modell stor från vår lokala pizzeria som stått ute hela vintern. Nu är det lagom rostig. Man kan måla dem också, det gjorde jag förra året. Det är bra att göra hål i botten så att vattnet kan rinna ut. Vad man fyller burken med bestämmer man själv. Jag köpte minipenséer, hade i jord, snodde ihop björkgrenar som vår hängbjörk tappat på gräsmattan till ett fågelbo. Dekorerade med lammlockar från Gotlandsfår.

Alla delarna har ett vårtema. Jorden som återigen blir redbar, fåren föder ju sina lamm om våren och de första blommorna börjar titta upp. Pretentiöst? Ja absolut :) och så var det björkkvistarna... de skvallrar om att det är dags att vårstäda ute.

Trevlig lördag, i morrn blir det mer blommor och mer bukar fast på ett annat sätt. Återvinning är inte så dumt det


*******



4 kommentarer:

  1. Verkligen ett tjusigt arrangemang :)

    SvaraRadera
  2. Så fint! Tror jag ska köpa mig ett par penseer jag också till trappen...Jag vill också vårstäda i trädgården, landen, växthuset... men nacken hindrar mig. Snart hoppas jag vara på gång igen, för jag längtar verkligen efter vår!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bestämt att inte gå ut så hårt i år. Annars brukar jag stressa mig igenom allt som skall göras. Nu kommer jag ta en sak i taget och det jag inte hinner med får vara. Tycker gott du ska unna dig lite ljuvliga penseer :)

      Radera