söndag 2 mars 2014

Knappar!


Projekt, norsk inspirerad kofta är nu i fas: konsten att välja knappar och plötsligt blev det liksom jätteviktigt att det blir just rätt knappar. Jag har kikat lite i de närmaste tygaffärerna runt om och i mina egna gömmor men där hittar jag dem inte, de rätta knapparna för just denna kofta. Tradera och e-bay är just nu välbesökta av mig och där har jag hittat en del varianter som jag gillat men ingen har varit någon fullträff än. Däremot har jag sett en hel del som jag aldrig skulle kunna sätta på något plagg ever. Bilden är ett kollage på blandade knappar on line. En del av dem som tex de där silvriga dödskallarna går bara fet bort, eller fjärilarna i kulörta färger *ryser* Inte ens på en barntröja. Det är alltså lättare att hitta knappar man inte vill ha än sådana som man vill ha. Tanken var först att jag skulle ha norska knappar, traditionella sådana med hyskor och hakar (finns en bild på dem i kollaget) men nja, det är ju inte riktigt en norsk kofta. Jag skulle vilja hitta någonting annat, nåt bättre. Så fort jag får syn på dem så kommer jag att veta att de är de rätta :)

Trevlig söndag!

******

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar