fredag 21 mars 2014

Blommor, bin & bara armar.


I går var det ett härligt vårväder. Det blåste men jag jobbade mig varm genom att skyffla dynga och jord i min odlingslåda, plantera sparrisen och flytta jordärtskocksknölar till en annan plats. Vips så var det så pass varmt att koftan åkte all världens väg. Blev lite extra glad i hjärtat när jag såg att även naturen var i full gång med att ta hand om vårens värme. Blommor slår nu ut varje dag och jag fotograferade årets första humla & bi på samma gång :)

Trevlig fredag!

****



6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tackar. Är nog ljuset jag saknat mest. Sällan varit med om en så grå höst och vinter.

      Radera
  2. Härliga bilder! Jag undrar.. bor vi verkligen in samma land;) Här har det snöat så mycket att plogbilen har varit här och plogat två gånger idag. Sverige är verkligen ett avlångt land!
    Så nu har vi vinter igen :(

    Önskar dig också en trevlig Fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört om er stackare som fått mer snö. Kan komma även här nere men det är tveksamt om det ens ligger över dagen. Någon fördel ska man väl ha om man bor så långt ner i södern ;)

      Radera
  3. Vad är det för spännande växthus du har i bakgrunden? Den ser jag gärna fler bilder på! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är som ett skåp som S byggde precis när jag flyttat hit (av 2 gamla fönster & spillvirke) och ville ha nåt att odla i. Det första året så stod det mot väggen och innehöll tomatplantor om sommaren... men sen så växte jag och odlar intresset ur skåpet. Det saknar bakstycke men jag har lutat fönster mot baksidan så det blev tomater där även förra året. Kan nog tänkas ta bättre bilder av skåpet fram över. Kanske ska sätta fast nåt på baksidan också. Hotta upp det lite :)

      Radera