onsdag 12 mars 2014

Nästan färdigt.

 Fika i solen :)


Jättelådan är nästan färdig. Ett smärre missförstånd mellan mig och S gjorde att han räknade virke för en 7.5 meter lång låda. Men nej 12 meter vill jag ha. Hade han trott 10 meter så hade jag kunnat nöja mig men 7,5 bara straxt över hälften ju :( Han får helt enkelt köpa mer virke. Fönstren som stått och väntat i snart 2 år kommer nu att komma till användning. De är 1.35 höga, lådan är 1.30 cm bred.


Är man ute och jobbar så är man aldrig ensam. Hundarna är förstås alltid med men även andra figurer finns på plats, nyfikna och uppmärksamma på vad som är på gång.


Ett problem återstår och det är att dela på fönsterbågarna så att det blir enkelglas, annars blir de för tunga. Detta är ett jobb jag inte ser fram emot, jag har helt enkelt ännu ingen bra ide på hur jag skall få i sär dem utan att få en mindre hjärnblödning. Testade att peta lite med en skruvmejsel men insåg snabbt att jag måste få fram spåret i skruven först, mer pill med andra ord och jag har inte det tålamodet just idag. Har dessutom halva medvetandet inomhus eftersom ny opererad hund har hämtats från vetten i morse. Ja vi gör inget annat än opererar våra hundar. Detta skall vara sista gången, i alla fall för denna hunden *hoppas*. Efter 3 v burarest så väntar en lååååång rehab. 

Trevlig onsdag!


*****






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar