tisdag 11 mars 2014

T-shirt & shorts.

Vi som är lite äldre bryr oss inte så mycket om odlingslådor. Vi sover hellre i solen på husses jacka.

I kväll är jag lätt sliten. Dagen har innehållit ett besök på en närliggande såg där gubben tar timret ur egen skog. Jag såg så fina golvtiljor att jag dreglade... minst 60-70 cm breda, snacka om läckert golv! Men vi var där för att köpa andrahandssortering till min stora odlingslåda som jag tänkt bygga (med lite hjälp av sambon) Det blev bräder så att det räcker till en 12 meter lång odlingslimpa, 1.30 cm bred och ca 40 cm hög. Reglarna i hörnen och ett par på långsidorna kommer att sticka upp en bit så att man nästa år kan sätta fler bräder och på så sätt få en högre låda, det sparar ryggen när det ska rensas ogräs. Kostnaden för virket blev 400 kr, Betydligt billigare än om vi hade köpt på den vanliga "stormarknaden" En hel del matrial har flyttats med hjälp av spade, grep och skottkärra. Lådan måste ju fyllas också om det skall bli några goa grönsaker.

Nu hann vi inte färdigt i dag så arbetet fortsätter i morgon. Jag jobbade i t-shirt och shorts, så pass varmt var det ute. Även tvätten har hängt på tork ute i det soliga vädret, en liten premiär för i år.

Trevlig tisdag kväll!

*********



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar