torsdag 13 mars 2014

Nästa stickprojekt på planeringstadiet.




Den här 50 grammaren spann jag för några dagar sen, det är ren jämtlandsull. Underbart mjuk. Jag har ju en kofta gjord i samma ull eller nästan, det är inslag av alpacka också i den. Hur som helst så har jag ull kvar så nästa projekt ligger och mognar i huvudet, under tiden försöker jag att spinna det garn jag kommer att behöva. Jag är nöjd med tjockleken och jag tänker trekvartsärm eller nåt.

I går kom knapparna jag köpte på e-bay. De var betydligt större än jag tänkt mig så jag blev lite besviken faktiskt. Testade att sy fast dem på koftan och har levt med dem sen dess, några timmar alltså :) S här hemma tycker att det ser bra ut, han säger att de knapparna skäms inte för sig på koftan. Jag är mera tveksam, tycker de tar upp alldeles för mycket av blickfånget. Jag kommer att pröva mina små nätta pärlemorknappar för att se om det passar mig bättre innan jag bestämmer mig. Amerika knapparna kan ju alltid sparas till ett annat projekt.

Trevlig torsdag!


****

2 kommentarer:

  1. Koftan blev ju kanonfin, spänd på dom knapparna.
    Din planteringskrage här under ser också välfungerande ut, såna stora lådor är praktiska, har det själv också. Fönstren gör nog susen :)

    SvaraRadera
  2. Tack. Kanske lägger jag ut bilder på "knapparna" kanske det blir först när de sitter på ett annat plagg :) Ja jag går över mer och mer till att bara odla i lådor, lättare också att ha koll på ogräset.

    SvaraRadera