tisdag 9 april 2013

Vårspaning.

 I går så la jag märke till förändringen i gräsmattan. Krokusarna har börjat sticka upp ur den frusna marken. Så i morse när djuren var omhändertagna så gick jag en sväng med kameran i trädgården. På baksidan så har vi fortfarande snö kvar, där har vi eftermiddagssol. Men några små vårtecken fann jag förutom de söta krokusarna som poppar upp lite olydigt hur som helst i gräsmattan.

 Jag funderar självklart på hur kryddorna har klarat vintern. Har någon ört överlevt eller blir det till att köpa nytt?

 Vårstädning i stacken. Dom här har visst vaknat. Inte mina favoriter, jag är livrädd för dem : (

Och så tulpanerna, skjuter rätt upp ur den frusna jorden i en prydlig liten rad... Dom här blir vackert röda och stora, om de överlever vill säga. Att det spirar i gräsmattan har lockat fram rådjuren ur skogen. I går kväll körde vi bort ett ensam rå två gånger från gräsmattan. I morse när jag skulle släppa ut väldigt-jakt-glad-liten terrier så stod det två stycken och glodde på mig vid sidan av huset. De försvann kvickt in i skogen och terriern blev kvar på gårdsplan efter en skarp tillsägelse. Hon var nog rätt besviken över att denna fin-fina möjlighet till jakt gick om intet : )

Trevlig tisdag!

*****




 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar