söndag 7 april 2013

En tur till stranden.

 En härlig omväxlande dag både i sceneri och väder. Vi lastade in hundarna i bilen och åkte ner till stranden. Sambon hävdar att det är vår först när det är isfritt där och det doftar tång. Jag kan ju säga att det var tur att klädseln inte var vårlik för det blåste friskt och det var inga ljumma vårvindar. Solen kom och gick och det låg snö i luften.

 Det ligger fortfarande is kvar men doften av tång var påtaglig. 

 Vattenståndet är mycket lågt och man kan göra fina strandfynd om man har ögonen med sig.

 Sambon försökte fota hundar, en samlad bild på hela gänget men fick inte till det eftersom jag sprang omkring överallt hela tiden med famnen full av fina fynd och de små följer tacksamt efter. Jag är en rolig matte som oftast har nåt skoj på gång : )


Jag hade tänkt fota sjöfågel men med 5 hundar lösa så stannade ingen fågel kvar tillräckligt länge. Efter strandpromenaden så hamnade vi i en helt annan miljö, de bilderna visar jag i morron : )

Ha en fortsatt trevlig söndag!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar