torsdag 11 april 2013

Longstockings i fyra naturliga färger.

 
I dag är det ett riktigt skitväder. Temperaturen var på plussidan i morse men under dagen så har det blåst mer och mer och inte är det någon tyskvärme i de vindarna inte. Nej det är svinkallt ute. Jag hade planerat städ av kaninburar och hos hönsen men jag gitter inte i det här vädret. Jag håller mig inne och surar istället. Jag påbörjade ett kuligt stickprojekt igår, alltid någon när våren är seg. Ett par långstockings ska det bli, ja inte lika långa som pippis utan straxt under knäna har jag tänkt att de ska sluta. Perfekt till hösten i gummistövlarna. Man ska inte behöva ha dem uppdragna utan de ska vara lika sköna att ha korvade på trekvarten : ) Ett par längre mysstrumpor i ren ull helt enkelt. Det garn jag använder är både nystan av värlmlandsull och så från finullen som jag köpte nyss. För stunden så är jag lite extra kär i den mjuka fina finullen.

I morse så var det dag 18 i kläcket. Jag fyllde på med lite mera vatten i kläckaren (större vattenspegel, högra avdunstning = bra för kläckresultatet) Plockade bort mellanväggarna. Konstaterade att fostren i äggen själva höjt luftfuktigheten upp till 60%. Det borde vara nog men jag tar inga risker, några % högre luftfuktighet kan inte skada : ) Nu väntar jag på att få höra det pipa i äggen. Från och med idag så öppnar jag inte kläckaren förens kycklingarna är födda. Det är planen i alla fall. Blir det för trångt där i så får jag tänka om.

Trevlig torsdag!

********







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar