tisdag 2 april 2013

Med risk för att vricka fötterna....



I går så hamnade jag på Öland, det blev en överraskning från sambon, jag trodde att vi skulle till Kalmar och det var nog sambons tanke. Han hatar att köra över höga broar, speciellt sådana som aldrig tar slut... Själv så har jag aldrig varit på Öland men självklart velat åka dit någon gång. Tyvärr så var inte kameran med eftersom Ölandsbesöket var något oplanerat. I går var en sådan där dag då vi inte gjorde någonting mer än att fin åka runt i bilen, hemskt ja jag vet i dessa tider när man skall tänka på miljön *skäms lite* Jag försvarar mig med att vi handlade lite också, lite sånt som jag inte kunde tillverka hemma ; )

Det blev ett spontanbesök i en skoaffär som hade en himmelsk rea. Kartong efter kartong + flera långbord med skor staplade på varann. Priset var antingen 49 kronor paret eller 99 kronor... Jag provade flera olika sorters fina vårskor men tyvärr så fanns det inga som passade mina fötter hur gärna jag än ville : (  De flesta skor fanns i 38-40, några 37or och det var dessa jag försökte mig på. Men de var för stora. Jag ville nästan köpa dem ändå men jag vet ju att jag aldrig kommer att använda dem så det kändes lite onödigt. Men så hittade jag ett par söta träskor för 49 kronor i en låda. De passade ju perfekt, så nu kan jag vricka sönder vristerna lagom till sommaren : ))

Jag har länge velat ha träskor men jag minns att det gjorde ohyggligt ont när man vrickade sig. Får se hur det går. Ännu så länge så har jag klarat mig men då har jag mest gått omkring inomhus i dem. I morse fick de en sväng ut till hönsen, för att låta mig beundras. Sambon sa att jag såg högfärdig ut när jag trippade runt ute. Han har helt fel, trippande beror på att jag är rädd att halka ; ) 

Å andra sidan så sa han att de var fina när vi var i affären och att det skulle bli omväxlande att få se mig i nåt annat än gummistövlar. 

Trevlig tisdag!

*****




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar