tisdag 23 april 2013

Pärlgrått i buren.

En till betesbur klar och den fick de pärlgrå dvärgarna flytta ut i. Jag tycker det gamla namnet var bättre, Lavendel. Det heter det i alla andra länder fortfarande utom i Sverige, här döptes färgen om till pärlgrå, inte alls lika tjusigt. Lite taskigt kanske och ta kort på gruppen nu då de ruggar och ser för jäkliga ut. Pärlgrå är en av mina favoritfärger, den är bara så vacker. Det här är en ung nyinköpt grupp som jag hoppas mycket på : ) Min vita tupp får just nu onda ögat av mig. Jag lös de ägg som var i kläckaren och över 20 ägg som han är far till med både vita höns och icke färgrena var obefruktade... Gör han inte bättre i från sig så ligger han en smula risigt till.
Ha en trevlig tisdag!
*******










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar