torsdag 4 april 2013

Med ägg och ull hemma så känner jag mig lite rik.




Hönsen är unga och de är inte helt igång ännu med äggeriet. Men vi får mer än vad vi behöver till matägg så jag skall inte klaga. Det är lika roligt varje dag att plocka in de ägg vi får. Färska ägg från glada höns som mår förbaskat bra. Man mår bra själv av sådant. Nu har jag inte den mest produktiva rasen men höns för mig är så mycket mer än bara ägg. Jag måste trivas med djuren omkring mig också, de ska vara lite söta att se på : ) Snälla och lätthanterliga, en dvärg kochin med andra ord. 

Just i dag så kändes det lite extra bra. Jag har spunnit lite art yarn, lite bulky, coil style. Jag valde att karda ihop grå och vit finull lite lätt innan jag spann det. Det blev en liten härva mjukt fluffigt garn.

Om 10 dar ca så är det förhoppningsvis en sån där speciell dag igen. Då väntas de ägg jag har i kläckaren kläckas och ut kommer förhoppningsvis ett gäng pigga små kycklingar : ) Några av dessa skall stanna kvar här och några kommer jag att sälja. Nu är det bara att hoppas på att det inte bara blir tuppar.

Trevlig torsdag!

****






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar