torsdag 25 april 2013

140g blandad fiber.



Efter att ha spunnit upp 10 kg finull så var det kul att spinna angoraull igen. Det tar alltid lite tid för mig att ställa om fingrar och händer till den finare angoraullen när jag skall spinna. Fårull är ju inte glatt utan fibrerna hakar lätt i varann. Angoraull glider lättare undan, den får man ha lite mer tvist på för att rocken skall kunna dra upp garnet på spolen. I går spann jag ett garn av en tråd grå finull och en tråd svart angoraull. Ca 140 g lent och mjukt garn blev det. Lite lösare spunnet, lite bulky.  Allt garn jag spunnit som jag har kvar stoppas i en garderob i väntan på färgning och längre fram försäljning. Eventuellt så ska jag sälja på en marknad längre fram i vår. Vi får se, jag har inte helt bestämt mig än.

Ha en trevlig vår dag alla!

****


1 kommentar:

  1. En liten hälsning från hörnan till dig. Nu har jag kommit igång med bloggen igen efter en tids eftertanke.
    Må så gott kram från Maria ♥

    SvaraRadera