onsdag 17 april 2013

När jorden reder sig.





 När jorden reder sig så är det dags att börja plantera vissa av de grödor som skall ätas längre fram. Jag började igår att se över mina land. Mina pinn-planteringslådor skall väck. Jag slet som ett djur i flera dagar för att få till dem men efter en säsong i bruk så kan jag konstatera att jag inte är nöjd med dem så trots allt jobb så ska de bort. I stället så gör jag två stora upphöjda bäddar/limpor... eller hm snickrar träramar och gör traditionella odlingslådor? Eller både och? Jag har ibland lite svårt att bestämma mig. Jag vill ha minimal arbetsinsats men maximal utdelning. 

När jorden reder sig kan man också göra som hönsen, premiär sol-sand-bada utomhus. Fast här ligger de mer i jorden än i sanden. Det syns så väl på hönsen att de gillar läget. De sitter och njuter i solvärmen, putsar sig, sprätter och krafsar efter ätbart ute. De små kycklingarna har fått bo i badrummet några dagar så att jag haft koll på hur de mår (jag har en mycket snäll och förstående sambo) Alla äter och dricker så nu fick de flytta ut i husvagnen.

Trevlig onsdag!

******




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar