lördag 12 januari 2013

Tyvärr ingen korvtillverkning i helgen.



Synder från sommaren 2012 : ))

Ingen korv i helgen. Det finns inte tid till det. Får skjuta upp korvmakeriet till i veckan eventuellt till nästa helg. Ni får njuta av chokladmosse med färska jordgubbar, på bild i alla fall. Hade nästan lite vårkänslor i morse trots att marken på nytt är täckt av lite snö. Det har varit minus i natt, vattnet hos kaninerna var fruset. Vårkänslorna kom för mig när jag tidigt i morse, det hade just ljusnat var på väg med slaskhinken till varmkomposten. Vädret på plussidan och tuppen gal i hönshuset. Det kändes helt plötsligt både vårigt och lantligt. Ja nu är väl hönsbeståndet inte så mycket att skryta med, inga ägg lägger de heller. Men jag trivs i alla fall. Vi är på väg åt rätt håll. Mot ljus och värme.

Nu har jag precis kommit in från hundpromenaden. Det var skönt ute. Fötterna bodde i hemstickade raggsockor av ull i gummistövlarna. Ja jag är en gummistövelperson året om, halsen var insvept i en angorasjal och på huvdet hade jag en mössa av alpacka. Jag påminner nog lite om en djurpark när jag är ute och går med hundarna  : ))

Trevlig lördag på er!

*****








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar