fredag 25 januari 2013

Oväntade kulor.



Ganska ofta jag funderar på varför jag aldrig har normala hobbies, eller i alla fall hobbies som inte skräpar ner så mycket : )  I dag har jag några skjortor som skall strimlas och en gammal kjol.

Sen är det bara att dra fram damsugaren igen.

Å andra sidan så är jag inte den enda här i huset som skräpar ner. I morse så skulle jag dra på mig gummistövlarna och gå ut och fodra djur. Känner något obekant med foten i stövlen. Drar snabbt upp foten igen och vänder upp och ner på stöveln. Ut rullar en handfull med torrfoderkulor...

Min stövel hade förvandlats till ett musskafferi. Tja sämre kan den ju ha det, stöveln har ju en sula av tovad fårull och med tanke på att vi hade 17.5 minus i natt och strömavbrott på små timmarna så bör man boa in sig där det är varmt : ) Hur kallt det var inomhus i morse kollade jag aldrig. Det räckte med att se isen på insidan av köksfönstret när jag stod och gjorde kaffe : / Precis innan sambon åkte och jobbade så stod termometern på 18,3 minus ute. Nu har den stigit till "behagliga" -14. 

Tjing på er!

****




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar