onsdag 16 januari 2013

Himlen brinner.



Himlen brinner när den korta dagen vill bli kväll. I dag har det varit väldigt kallt. -15 grader i morse och sambon som alltid längtar efter sommaren stirrade misstroget på termometern innan han gav sig i väg till jobbet. Pulkan, skulle in på besiktning så det var bara att ge sig i väg i den lilla franska brödbilen. Den 4hjulsdrivna komforten lämnades hemma.Det är ingen ekonomi att köra den men man blir snabbt beroende av dess egenskaper.

Mitt egna hjul drivs av mina fötter. Jag stängde in mig i "stor stugan" och har spunnit nästan hela dan. Stänger man dörren mot köket- som även leder ut till hall och badrum så koncentreras värmen till det stora rummet. Mycket behagligare så när man sitter och spinner. Det är lätt annars att man blir kall om ryggen. I alla fall om man bor i ett pyttigt torp mitt i skogen : ) 130 Gram angoragarn har jag hunnit med i dag. Tänker sitta några timmar till. Just nu så har jag så många idéer i huvudet att det börjar bli trångt. Funderar på att skriva ner dem någonstans för att inte tappa bort någon, alla känns nämligen så bra att de måste prövas på : ))

Åter till spinnrocken, önskar er en bra kväll!

*****











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar