onsdag 9 januari 2013

Min julklapp.



 
Jag har ju inget behov av bling bling och krims krams utan vill hellre ha saker jag behöver och har nytta av. Att det är begagnat eller gammalt spelar ingen roll så länge det fungerar och ser fräscht ut. I år satsade jag på en riktigt hipp julklapp, med denna i köket så är jag helt rätt och så inne just nu. En gammal köttkvarn, oanvänd i originalkartong.
Här ska stoppas korv!

Jag måste ju testa i alla fall. Det låter ju helt fantastiskt gott när jag läser om hur folk i stugorna stoppar sin egen korv och jag har funnit en massa läckra recept på nätet, klart att jag också vill testa. Jag är ju sån, vägrar dö nyfiken ; )
 
Om det bara blir en fluga, nåt jag testar en gång och aldrig mer vet jag inte än. Just därför jag inte ville att sambon skulle investera i en jätte maskin som är dyr. En handvevad, väl beprövad, energisnål modell räcker.  Denna är en svensktillverkad sak från Huskvarna vapenfabriks aktiebolag, så se upp nu är det 2013 och nu laddar hon om : ))

********







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar