torsdag 3 januari 2013

260 gram skön värme.



Jag hade lite ull kvar av den silvriga ullen som jag stickat min poncho av. Kardade upp den och sen dök jag ner i den kasse med brun ull som jag inte börjat med än och kardade upp lika mycket av den. Spann sen två trådar av dessa färger och sen ihop dem till ett garn. Nu är fotona lite missvisande, rikltigt så silvrigt är inte garnet. Men det är för sent att fota om. Garnet är nu tvättat och hänger på tork i badrummet. 250 gram skönt ullgarn blev det och jag har en ide om vad jag skall använa det till sen. I dag kommer jag att sitta och pyssla med ullen hela dan. 
 
Jag är inne på den sista kassen med fårull nu. Vet inte hur mycket garn det kan bli av den bruna fällen men några nystan hoppas jag på. Har en liten ide även för denna ull. Och snart är det ju dags att klippa fåren igen inför årets lammning och det är ju bara urhärligt. Mins förra årets vårklippning med fika, nyklippta får, takdropp och en värmande sol. Fårhagen har dessutom strandtomt så det glittrade ju lite extra i ögonen när solstrålarna träffade det blå havet. Kan man få ett bättre vårtecken än så?


Trevlig dag önskas : ))


 ******




 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar