onsdag 5 september 2012

Ull från finullskorsning och skrotbilar.




I kväll är jag en smula trött i ryggen. Har suttit alldeles för många timmar vid spinnrocken. Dagen har erbjudit mig huvudvärk och den stickbeskrivning jag tänkte ge mig på, mönsterstickning med spets fungerade inte alls. Det bara snurrade i huvudet med räta hit och omslag dit... så jag tog mitt värkande huvud och placerade mig vid spinnrocken i stället, där behöver man inte tänka bara mata och trampa : ) En halv kasse med vit ull från ett korsningsfår hade jag kvar sen i våras, den är nu slut och istället har jag ett tunt fint ullgarn som jag kan använda i höst eller vinter till något praktiskt. Huvudvärken har släppt men nu känns det i ryggen i stället : ) Fast det gör inget, spinna är så kul och snart väntar sängen och då kan jag vila ut. I morrn ska jag se om jag lyckas begripa mig på stickbeskrivningen. Nya tag med andra ord : )

I morrn så är det också begravingen. Av min gamla bil, frid över den. Inlämnad för att den helt plötsligt bara lägger av, all tändning liksom försvinner under körning, mycket obehagligt. Det har hänt 2 gånger så en verkstad har anlitats. De hittar inget fel på bilen och de har kört den mil efter mil... däremot så har den knappt några bromsar, livsfarlig med andra ord enligt verkstaden. Byt bromsar då sa jag. Nu blir det inga nya bromsar för när de hissade upp bilen för att titta under den så är den tydligen helt rätt igenom sönderrostad i någon balk... Rent livsfarlig säger verkstaden. Så i morgon är det begravning, bilen skall skrotas : ( Ja ja det kunde varit värre, jag kunde ha suttit i den livsfarliga bilen, ovetandes...

Trevlig kväll på er !

***


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar