söndag 16 september 2012

På önskelistan, en gammal kuskbock.


Den här bilden hittade jag för ett tag sen på nätet. Jag tyckte iden med att "göra om" en gammal kuskbock eller om det är ett passagerarsäte (?) till en soffa var strålande. Ser ju ibland vagnar som både bortskänkes och är renoveringsobjekt för en inte allt för stor summa på blocket. Vagnar som det kanske inte är så stor ide att reparera till ett nytt liv som vagn. Men så här blir det ju kanon. Så på min önske-hålla-utkik efter-lista står nu en gammal kuskbock eller ett passagerarsäte. Självklart så får nåt sådant inte plats här inne i torpet men ute.... som en rar ljugarbänk omgiven av byttor med blomster så tror jag det blir snyggt. Hade jag en lada så hade den självklara platsen varit längs med laduväggen. Eller längs med väggen till ett växthus i solen, eller varför inte inne i växthuset, fränt.

I dag ska jag lysa de ägg jag hittade i hönshuset igår för att se hur det står till i dem, sen ska en höna flyttas till eget utrymme med de äggen. För det han jag inte med igår. Sen går jag nog tillbaks till den stickning jag håller på med. En sjal i angoraull, lite restgarner som jag hoppas jag får användning av i vinter. I går var vi i Växjö och shoppade. Sambon skulle handla eller i alla fall titta på akvariefiskar, ja det är hans stillsamma intresse... : )) Jag retades med honom i bilen, om att åka flera timmar i bilen och hämta angorakaniner, som han då sa till mig var halvgalet. I går satt vi i bilen för att göra nästan samma resa, för akvariefiskar haha.

Det blev lite fisk och eftersom jag glott på fiskar i nån timme så tvingade jag med mig sambon runt i klädbutiker ett tag. Att handla kläder är nåt av det värsta jag vet, trist, svettigt, av och på, inget passar känsla i hela kroppen.

Fast igår lyckades jag hitta två klänningar som jag gillade och slutrea var det också, en med lite färg och blommor och en linneklänning i grågrönt. Ambitionen var att komma hem med mer färg, jag klär mig annars bara i grågröna toner och beige åt alla nyanser. Det blev i alla fall en klänning med lite färg. Sen slank det ner en silkig underkjol med en massa spets på i påsen.

Klänningarna kostade 199 kr st och underkjolen 150 kr. Jag är nöjd. Fast jag hade fått ännu mer för pengarna om jag handlat på nån välgörenhetsloppis och ett bättre samvete då pengarna gått till nån med behov. Det är på såna ställen jag oftast hittar de saker jag blir mest nöjd med. Dels fyndar jag en del som är lite originella och på så vis mer personliga, sen har många kläder mer en ett liv. Jag bidrar gärna med att ge dem ett nytt hos mig.

Nu får ni ha en trevlig söndag, jag ska ut och lysa ägg : ))

***






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar