fredag 21 september 2012

Nytt liv : )



Internet har strulat här. Att bo mitt i skogen har sina nackdelar ibland. Ingen mobiltäckningen... inget 100% säkert internet... Men nu i dag så verkar det fungera, äntligen : )

Vi har smått i hönshuset igen, äntligen : ) Efter två misslyckade försök med skickägg så har det börjat hända spännande saker med den sista äggleveransen jag fick med posten. Två av de 6 ägg jag fick är kläckta, ut kom dessa små¨sötnosar. Dvärg kochin i färgen legbar. De får en extra kompis från mina höns då de ägg jag fann här om dan i hönshuset innehöll en liten vit kyckling, de andra tre äggen var obefruktade. Nu väntar jag på att de andra legbarsyskonen ska komma ut. Jag fick 6 ägg med posten.
5 av dem är det kycklingar i.

Känner mig så där lite fånigt happy : ))

Trevlig fredag önskar jag er alla!

*******


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar