måndag 3 september 2012

Höstfint utanför dörren.

 Lite höstpyssel har jag ägnat mig åt idag. Den gamla kistan som står på gräsmattan utanför dörren behövde nya blommor. De som bott där under sommaren såg rätt så trista ut och nu är det ju september, alltså helt okej att köpa de där som man ska ha på hösten.  I går köpte jag 4 stycken bollkryss (krysantemum) I dag så planterade jag dem i kistan och gjorde höstfint.


 För att fylla ut lite så tog jag två kålplantor som jag låtit växa fritt i landet, tanken var att de skulle hamna i kistan till hösten. Sen tog jag grenar av vår gran med de blåa kottarna, Bärbris som börjar få röda blad, några slingor av vildvin och så ett par grenar från järneken.




 När de plockade grenarna inte längre är fräscha så står i alla fall blommorna kvar och då kan jag fylla ut med något annat : )




Trevlig måndagskväll!

******

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar