måndag 17 september 2012

Ett snabbinlägg i kväll.


Det blir ett litet snabbinlägg i kväll. Har en del beställningar på angoragarn så den mesta tiden tillbringar jag vid spinnrocken eller vid symaskinen... eller med stickningen framför tvn. Jag har även lite tvättat fårull kvar som jag tänkte hinna spinna upp innan det är dags för nästa klippning av fåren. Bråda dagar med andra ord.

Sen har jag några nystan av ett riktigt tjockt ull garn som jag spann i våras. De har legat tills nu, jag har inte riktigt vetat vad jag skulle göra av det. Men här om dan så fick jag en ide. Gamla antika lakan togs fram, saxen, symaskinen ställdes fram och jag gjorde även några enkla knappar till min ide. Mer om den senare. Så just bloggandet har väl inte prioriterats den senaste veckan och det kommer nog fler kvällar framöver när jag inte har tid med den. Pysslandet kommer i första hand nu : ))

Ha en skön kväll alla!

*********

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar