söndag 22 december 2013

Vissa bilder är sketafula...


Att fota blöt ull i ett badrum med vinterbelysning dvs typ lågenergilampor, ger bild därefter. Att fota blöt ull så att den ser inbjudande ut i vanliga fall är nog så trixigt. För den som vet, fiberkännaren så är även en ful bild på blöt ull fint :) Jag har precis slängt ett halvt kilo babyalpackaull i blöt. Visst jag kunde nog ha rensat den lite bättre innan men jag gör det när ullen har torkat sen i stället. Sen jag provade att spinna alpacka så har jag velat spinna den igen. Mitt begär lugnades ner för någon timme sen på en parkeringsplats där en plastpåse och lite pengar bytte ägare i skydd av bilarna...

Nu har jag så att jag klarar mig under julen men mer fibrer är på väg :)
 
Trevlig söndag!
 
*****


1 kommentar:

  1. Ahh, vilken underbar 4.e advent du har, kan det bli bättre än med drömmar om ull. Tvättade lite av min pelsull fäll igår, klarade inte låta bli. Vit alpacka låter ju ännu trevligare. Där har du det fluffiga vita som inte kommit utanför fönstret ännu. Tur du har det inne :)

    SvaraRadera