lördag 7 december 2013

Konsten att hitta spinninspiration på BILTEMA.

För några dagar sen så spann jag det här, min märkligaste fiber hittills. En påse med trassel drog mina blickar till sig när vi var på BILTEMA. Det måste ju gå att spinna tänkte jag och visst gick det. Ingen tvätt, ingen kardning, bara att stoppa ner handen i påsen, dra upp en tuss, tesa lite och mata in i rocken. Det blir lite bulky men vad kan man begära när man spinner trassel från tott ;) Nej jag är inte galen, bara lätt twistad.

Vad garnet skall användas till vet jag inte men jag visade härvan i spinngruppen och förslagen haglade in: Virka en badrumsmatta, sticka små handdukar, sittunderlägg i bastun -en favorit. tvättlappar, tvättvante, disktrasor, slå det i varp och väv... Putsvantar, tvättbara bomullsrondeller, sticka gästhandduk. Mitt egna förslag var en luva till nån riktigt meka intresserad... eller kanske en rattmuff :)
 
Med tanke på damernas härliga fantasi kring garnet så lär det kunna gå att använda till mycket om man vill. Och mer trassel finns det. Jag köpte två påsar a 1000g st och har knappt använt en tredjedel ur den ena påsen. Det lär nog räcka till en ryamatta modell större. Eller så får sambon en påse trassel i julklapp
 
och en luva...

******





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar