fredag 6 december 2013

Angora och fårull i skön harmoni :)




 Det fanns lite tid över när stormen tjöt igår. Regnet piskade mot fönsterrutorna och jag stod på insidan och vevade på positivet... ja eller kardmaskinen då, min högst älskade engelsman <3 p="">

Av denna aktivitet blev det bland annat två super mjuka kardflor som tillsammans väger 170g, lite vintrigt i färgen och lätt som nysnö. En blandning av angoraull från mina egna kaniner och lite av den mjukaste värmlands ullen jag hade hemma, lite av finulls karaktär. Fördelningen i floret är ungefär 65% angora och resten fårull. Det blir ett mjukt garn :) Ullen har fortfarande lite lanolin kvar, den är lätt tvättat och rensad innan jag kardade ihop den varsamt med angoraullen.

Dessa kardflor tänkte jag sälja. Är du intresserad, maila mig.
pastseasons@spray.se
SÅLDA!

Som ni ser på bilderna så har vi fått snö. Ljust och vackert blev det men jag ledsnar nog snart på den. I övrigt så har vi klarat oss bra i stormen. Blekinge var ju inte hårdast drabbat. Strömmen kom och gick igår och vi tände massor av ljus i stugan. I morse så var det skönt att vakna upp och konstatera att allt fungerar, vi har både el, tele och Internet :)

Trevlig fredag på er!

******







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar