söndag 8 september 2013

Trasig vattenpump, träning, försvunna kycklingar och en snabb titt.

Gårdagen innehöll blandade sensationer. Vår vattenpump som krånglat ett par dar och som vi felanmält till "vår" rörmokare packade fullständigt i hop. Men innan dess var livet lekande lätt. Vi lämnade torpet redan tidigt på morgonen. Jag utfodrade kaniner och höns och såg till att de hade det bra och var tryggt instängda. Mina hundar utom terriern lämnades kvar för att vakta huset. 

Sen var det fika och samkväm vid vårt destinationsmål innan spårträningen drog igång. Själv så tog jag min medhavda terrier och en korg på armen och gick ut i skogen och letade svamp, eller nåt annat bra att ha. Det blev närmare två timmar i härligt väder och jag kom "hem" igen lagom till lydnadsträningen drog igång. Jag och terriern deltog inte, vi satt i skuggan och drack kaffe och delade på ett wienerbröd. Det var vi värda efter vårt spring i skogen ;)

När träningen var slut så drog vi till en gård som är till salu, en liten snabb titt hann vi med. Vi har inte smält det vi såg ännu men stället har potentional, OM man lägger ner MYCKET jobb då det har fått förfalla och lövträden helt har tagit över markerna...

När vi kom hem så var vattenpumpen död, de hundar som fått vara hemma överlyckliga när de fick se oss och jag saknar 3 stycken kycklingar/ungfåglar.... ?


Trevlig söndag!

******






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar