fredag 27 september 2013

Första frosten

Överblommad sparris

Sitter inne i värmen, äter frukost. Utanför fönstret ser det kallt ut. Fukt på insidan av glaset, kanske bästa att sätta på värmen snart. Frost i gräsmattan... Blir mer och mer irriterad på mig själv som inte tagit tag i mina pelargoner. De borde varit inne i natt :( Har nog sagt varje dag i en vecka nu att jag måste ta in pelargonerna. Nu står de där ute i frosten *suck* mina fina Mårbacka. Vågar bara hoppas att någon av dem har klarat sig.

*********



3 kommentarer:

  1. Tänk att man aldrig lär sig, precis så där är jag också. Jag borde... men det brukar lösa sig ändå!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Här uppe har vi inte haft frost ..än .Pelargoner brukar klara sig, så hoppas dina gjort det.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Tack för uppmuntrande ord. Ni hade rätt, de lever :) Har varit med om förr att de totalfrusit så jag var en aning skeptisk.

    SvaraRadera