tisdag 10 september 2013

Spetstrumpor i skogen.


Dom här stickade jag i våras. Ett par spetsstrumpor ala´longstockings. Nu när vi börjar närma oss lite kyligare kvällar så kan de snart vara dags att börja använda dem. Först tänkte jag mig dem lite pikant kikandes fram över gummistövelkanten när jag är ute med hundarna. Å andra sidan så är vitt i kombination med hundar och höstväder kanske inte det mest lyckade kombinationen. Nåja, vill man nu inte ha dem i stövlarna så går det ju utmärkt att använda dem inomhus. Antingen helt uppdragna över ett par pants eller så hasar man ner dem så att de ligger korvade om benen och anklarna. Då funkar de som benvärmare också :)

Mönstret är mitt eget påhitt och garnet har jag spunnit själv. Ett tvåtrådigt ofärgat finullsgarn som är ljuvligt mjukt och skönt. Ullen är från svenska får.

Trevlig tisdag!

*******

2 kommentarer:

  1. Så fint!!! Och så roligt att du är tillbaka i bloggandet igen, jag har saknat dig men det är såklart ingenting i jämförelse med hur mycket du saknar din hund. Du är så himla duktig och det är så roligt att få läsa om vad du gör och se alla dessa fina bilder.
    Många hälsningar
    Vilda

    SvaraRadera
  2. Tackar : ) ja det har varit tufft även om man varit med om det förr, att djur måste avlivas så är det lika jobbigt varje gång och man går sönder en liten smula.

    SvaraRadera