lördag 27 oktober 2012

Kyligt

 Kvarglömda Rosenkvittern pudrade med en lätt touche´av hagelkorn, nysnö och minusgrader.


 Vaknade upp till en värld i frost. En ny kostym utanför mitt fönster. Termometern visade -5.5. I går hade vi stor variation i vädret. Jag satt inne och spann, ute var det ett härligt höstväder med strålande sol. På eftermiddagen var det dags att städa hos kaninerna. Jag stod ute vid burarna med min skottkärra i hagelskuren...

När jag kom in igen och ställde mig vid diskbaljan så kom solen tillbaks och sen regnet. Några timmar senare föll de första snöflingorna. De blev inte långvariga på den varmare gräsmattan.

Omväxlande

Jag har sett till att djuren har det bra nu på morgonen. Vatten och mat är fixat, öppnat för dem som skall ut. Nu kan jag med gott samvete sitta en stund vid spinnrocken. Jag har garn att leverera så det är lika bra att hålla igång : )

Trevlig lördag önskas!

****

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar