onsdag 17 oktober 2012

Gårdagen var en bra dag.

I går var en rolig dag. Jag fick en hel del gjort här hemma i sällskap av höns och hundar. Bland annat så var det städning av kaninburar som stod på schemat. Jag har tre kaninpojkar som sitter lite ifrån de andra och jag har inte uppmärksammat hur mycket deras ull vuxit. Märkligt egentligen, tycker att jag är där och pysslar titt som tätt. Tyckte inte heller att det var länge sen som jag klippte dessa tre unga herrar : ) Men de ena av dem hade börjat att tova och ullen gick att borsta ur... Dags för klippning med andra ord. Så nu finns det tre påsar med fin angoraull att leka med. Ca 140 gram blev det från dessa 8 månaders kaninkillar.

Och sen köpte jag mig en ny spinnrock igår, Äntligen!

Och om ett par timmar ska jag ner i fårhagen och assistera (vara i vägen) när fåren klipps ; )

Ha en bra dag!

*******

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar