söndag 7 oktober 2012

En hel dag för mig själv.

 Jag sitter och dricker mitt morgonkaffe och äter mina två smörgåsar. Samma frukost varje morgon. Att sitta så man kan kika ut genom det vackra fönstret, ut i trädgården. Se hundarna som rusar runt och leker mellan äppelträden. Se solen sakta kämpa sig upp och göra morgonen till dag. Så härligt. Ett fönster att sitta och drömma vid...

Eller kanske ta med sig koppen ut på markerna. Till denna betesäng som ligger nära huset. En äng som kan bli en perfekt appellplan (träningsplan) till sambon. Man skulle kunna vara lite praktiskt och ställa hit en liten bod där man kan förvara sånt som behövs för hundträningen. Lätt att ta fram när det skall användas : ),

Nu är kaffet i koppen slut, jag skall ut och fodra kaninerna sen har jag inga större planer för dagen ännu. Jag borde baka bröd, jag borde städa, jag borde ta en vända runt torpet och städa undan sommaren inför vintern. Plocka undan krukor med döende sommarblommor. Ta undan utemöbler. Det finns hur mycket som helst att sysselsätta sig med. Hundarna tycker säkert att vi borde ta en långis i skogen, det blir säkert så. Sambon är på klubben hela dan och leker tävlingsledare, ja eller provledare är mera rätt IPO är ingen tävling, det är ett prov. Fast jag inte är så värst intresserad av bruks så är jag ändå lite småimpad av vad sambons klubbmedlemmar åstadkommer. Rent statistiskt så är var 10 medlem antingen SM eller VM vinnare i IPO. De brukar ha någon medlem varje år som tar hem SM i sin bruksras, i år har de tre SM vinnare i tre bruksraser och flera andra medlemmar som placerat sig högt. Jag nöjer mig med att springa i vänster varv med mina små lakritz nassariner : ) och erbjuder hjälp om de behöver en extra hand när klubben har aktiviteter.

Nu tillbaks till verkligheten, kaniner ska fodras. Fönstret och ängsmarken är bara en dröm, ett par bilder från mäklarens annons på gården jag fann igår...

Trevlig söndag önskar jag, en drömmare, er alla som kikar in : )

*****


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar