tisdag 19 juni 2012

Shit happens!

 Ja hej och hå. För några dagar sen så märkte vi att varmvattenberedaren läckte. Vattnet som sipprade ut var rostbrunt och hett. Alltså så hade den gamla beredaren till slut gett upp vårat rätt så sura vatten och rostat sönder. Nu ska det också nämnas att det var en gammal sak denna beredare. Två dar senare så bröt den samman fullständigt och vattnet stod nu som en fontän... I två dar var vi utan varmvatten vilket inte är någonting i jämförelse med att jag levt flera år i ett torp med utedass och bara kallvatten. Trots detta så vänjer man sig fort med bekvämligheter : )

i går så drog det ihop sig till regn. Jag skyndade mig att ta in allt som inte behövde bli blött och just när jag stängt dörren så kom det 5 stora blaffiga droppar... sen inget mer : ( Mannen körde i samma veva upp på gårdsplanen och meddelade att även han hade fått 5 blaffiga droppar på vindrutan, sen inget mer : ( Jag startade datorn och hann knappt mer än att ladda in bilderna från kameran förens sambon säger; Det mullrar... Här betyder det mullrar att allt som går på el samt telefonen måste dras ur sina jack. Jag hann inte mer än stänga av kameran så small det i datorn och den dog.

Sambon hade tänkt jobba hemifrån idag eftersom rörmokaren skulle komma med en ny varmvattenberedare. De planerna fick läggas på is. Datorn hade klarat sig men modemet var stendött, så vad är det man säger
Shit happens!

Nu har rörgubben varit här och jag är ny duschad och fin : ) Mannen har fixat ett nytt modem så att jag kan leka med datorn i kväll : ))

Trevlig tisdag!

♥♥♥♥♥♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar