lördag 9 juni 2012

Gamla ting behöver lite extra omsorg.

Här ligger gammaltanten och har det bra. 1O år har hon hunnit fylla. Hon har en behaglig ålderdom måste jag säga. Mat och vatten serveras varje dag. Om hon så önskar så kan hon vara ute hela dagarna, väntandes på husse. Husse lägger något spår någon dag i veckan så damen får lite mental stimulans. Husse kommer på första plats... och andra och tredje.
Jag kommer på tolfte.

Busken framför damen är en Rosenkvittern. Genom lite omsorg så har jag lyckats få fart på de gamla torra grenarna som växte dolda i det höga gräset. Den är placerad vid ett område som vi inte klipper. Men efter att jag upptäckte den så blir det rensat runt busken. Nu har jag läst mig till att det behövs två för att det ska bli frukt. Rosenkvittern har tydligen svårt att polinera sig själv. Så en till Rosenkvittern står på inköpslistan. I dag blir det en inköpsrunda, foder till djuren ska inhandlas. Sen ska det handlas fisk också, till dammen. Kul : )) Så i morrn blir det dammbilder i bloggen och för den som är intresserad lite teknisk information om vår damm. Och ni som lämmnar kommentarer i min blogg, det uppskattas tro inget annat. Jag är bara så dålig på att kommentera tillbaks och tacka så jag gör så här istället

Tack så hemskt mycket
Trevlig lördag!

******

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar