måndag 25 juni 2012

Lövmarknad.

 Inte så mycket folk än på marknaden när vi klev i land.

 Jag invigde sambon i Langos förra året. I år hann vi knappt av båten innan han ville äta. Sen rusade han till Langos försäljaren.


 Marknaden är galet stor och hur många foton av knallare längs gatorna och strövande folk jag än tar så går det inte att göra storleken rättvisa.

 Färgat vatten med olika smak fryst till is, sockervadd fast här på påse, godishalsband, alla gamla klassiker. Fast jag har aldrig ätit sockervadd på påse. Med tanke på vad dessa saker innehåller och då tänker jag inte på sockret så hoppade jag över.

 En kändis!
Det bara måste det vara. Jag har stött på denna älg lite var stans runt om i Sverige ; )

 När man gått runt någon timme bland de vanliga knallestånden, de som mest säljer bling-bling och plast plus annat som snart går sönder så kan man bege sig ner till kvalitets stånden.


 Här kan man köpa lokalproducerade godsaker : )

 Riktiga leksaker som håller för både barn och barnbarnsbarn...

 Antikt med marint tema.

Här säljs också hantverk. Och eftersom det är dagen före midsommar så kan man passa på att köpa prästkragar och blåklint till utsmyckningarna hemma. Eller så köper man färdiga blomsterarrangemang och kransar : ) Det finns så mycket skoj att titta på. Själv så råkade jag i samspråk med en kvinna som sålde hemstickade sockor i en teknik jag aldrig sett förr. Jag fick både en muntlig beskrivning, hon visade mig på ett par socker hon höll på med och ett litet kompendium med utförlig förklaring på stickteckniken. Urgammal från Dalarna och på väg att försvinna...

Det roligaste av allt var att hon var kanske 10 år äldre än mig max. Säg 60+. Men hon tyckte att det var sååå roligt att jag "ungdomen" var så intresserad av gamla tekniker, det lovar gott sa hon att ni unga är beredda att ta vid.

Jag tänkte för mig själv att jag fyller 50 om bara ett par år...

Tjing på er!

♥♥♥♥♥♥





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar