torsdag 21 juni 2012

Endast tupparna är kvar.

 Skriver jag på bilden av vår tupp : ))

 Ett nytt litet gäng med små popcorn introducerades för tuppen i veckan, Endast 3 dagar gamla.

 Av det första gänget så blev det tre tuppar och tre hönor.
Nu är de så gamla att de ser ut som riktiga höns, fast mindre.


 De tre hönskycklingarna har flyttat till ett nytt hem men tupparna är kvar.

Denna ungatupp var en av de första som kläcktens. Ni kanske mins : ))


Själv håller jag på att leta med ljus och lykta efter ett ny tillskott här hemma. Jag har mejlat flera uppfödare och suttit i telen i flera dar nu men ännu inte fått napp. Men jag ger mig inte jag SKA ha tag på det jag letar efter. Det tar bara lite mer tid och energi än jag trodde.

Ha en skön torsdag alla!
I morrn är det midsommar och det betyder att det vänder och blir mörkare igen ; ) I dag så ska vi åka båt längs med kanaler och sjöar in till Karlskrona. Där är det lövmarknadsdag en tradition dagen innan midsommarafton. Jag hoppas på bra väder och en toppen dag : )

♥♥♥♥♥♥






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar