onsdag 20 juni 2012

Målas eller inte?

 Det här bordet har sambon tagit med sig från någon äldre släkting. Det har stått ute i hans trädgård i minst 4 år, används betydligt längre. Sambon brukar ha det som avlastningsbord när vi grillar. Själv har jag inte tänkt så mycket på det gamla bordet som stått till hälften in i en buske vid grillen.

Men så sa sambon att det behövde lite ny färg och frågade mig, jag som ofta håller på och leker med pensel och färg om jag inte kunde fräscha upp det lite. Om inte annat så att det håller ett par år till som sideboard vid grillen. Då först "upptäckte" jag bordet och genast så förvandlades det inför mina ögon. Det gick från att vara ett skräpbord till att vara vackert och användbart : ) Det passar perfekt till mina stolar (love them)

Benen är i metall och snyggt gröna. Bordskivan har också varit grön. Det syns spår under den ljust grå färg den har idag. Nu är frågan. Måla bordet vitt? Kanske inte, vitt är jobbigt för ögonen när man ska äta. Grått, i den nyans det har idag? Eller samma gröna som det har varit en gång i tiden? Eller helt enkelt låta det vara med sin patina. Bara dra ett lätt lager genomskinlig lack över?

Hm, svårt...

Trevlig onsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar