lördag 30 juni 2012

Beslutsångest.

Hittade en sån fantastisk bild på nätet. Ett gammalt Irländskt vykort. Jag bara älskar det. Är det jag om 40 år? Hahaha. Jag gillar stämmningen, ljuset och kompositionen i kortet. Den gamla kvinnan som fortfarande kan hantera sin spinnrock, helt underbar. Jag satt igår och funderade på om jag skulle köpa mig en ny modern spinnrock. Den jag har är från 1900 talet och visst den lär nog hålla mitt liv ut och nästa persons också. Den var ett blocketfynd och den är inte helt ok. Drevhjulet är lite skevt men det har jag fixat till så att drivtråden inte hoppar av hela tiden, vilket annars händer. Men det sneda drevhjulet påverkar spinnandet, det märker jag. Den går inte helt ok, tyvärr och det är frustrerande.

Och mitt i letandet så snubblar man på denna bild. Vad säger den? Att man ska ta hand om och vårda det man har och inte springa och köpa nytt hela tiden? En ny spinnrock är kanske inte prio ett på min lista men nog vore det flott med en sprillans ny Ashford eller Louëts. En modern har en fördel enligt många, mjukare garn, lättare att hantera, jämnare gång. En gammal har sina, den har historia, charm och många hävdar att det är det absolut bästa att spinna på. Dessutom är de billiga och reservdelar brukar det gå att få tag på.

I dag grunnar jag på om jag ska städa ur bilen, slänga in hundar och lättare packning och åka upp till sambon som befinner sig på "kollo" med ett gäng schäfermänniskor. Jag lurar på om jag ska köra på eftermiddagen, va med på grillfest, sova över i vår husvagn och åka hem igen till de djur som är hemma i morron på förmiddagen.

Hmm....


Trevlig lördag!

♥♥♥♥♥♥














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar