fredag 26 februari 2010

26/2 De måste prenumenera på snö här...

Har handlat hundmat i Valbo : ) Passade på att köpa mums mums : ) Kaffe, mums mums och tidningen Lantliv har jag förtjänat idag
x

15.56 I går var det vår inspiration som gällde, Att köpa en kruka Pärlhyacinter piggade upp. I morse när jag tittade ut genom fönstret så låg det en decimeter ny snö på gårdsplan... Snacka om bakslag. Visserligen var vädret mild, men snön. Vem har beställt den? Och stjälpt av den på vår gårdsplan *muttrar* Jag bestämde mig igår för att åka till Valby centrum och handla hundmat. Måste hitta nya ställen att handla sånt jag behöver. Hittar ju ingenstans här. Satt på Eniro och kollade färdväg. Mannen sa det var busenkelt att hitta, men jag blir alltid lite nervös. Speciellt när snövallarna närmar sig en och en halv meter, då är det lätt att missa avfarter...

Åhhhh ljuvligt att låta tänderna sjunka in i det krämiga vita : ))))))))
x

I morse kändes det inte särskilt lockande att ge sig iväg. Hur skulle vägarna se ut? Är det plogat? Sneglade mot grannen men det var tyst där. Ingen liten traktor som var igång. Vägen utanför "gården" var plogad iaf, Kanske lika bäst göra ett försök att ta sig till Valby. Spännande var det att se om bilen skulle starta efter att ha stått still en vecka... Men pärlan, hon starta så snällt så. Efter att jag befriat henne från 30-40 cm snö så var det dags att skotta bort vallen vid vår infart. En fin tjock och härlig snövall var uppkört där, av kommunens plogbilar. Det tog en stund att skotta bort den med bara en fungerande tumme. Snön är tung nu.

Hm, varför lägger man upp två på fatet? Man äter väl bara en... ser visserligen bra ut på bild med två, fast nu ser den ensam ut :( Kanske lika bra att jag stoppar tillbaks den i paketet tillsammans med de andra... fast, man ska ju inte pilla på saker och stoppa tillbaks dem... Får offra mig ; )
x

Motorväg hela vägen till Valby... underbara motorväg, ordentligt plogad. Hittade till Valby centrum utan problem. Ett STORT centrum med en jätte stor parkering. Rände in på en mataffär först för att plocka till mig lite småsaker... sen ut därifrån. Var hade jag ställt bilen? Affären hade minst 12 utgångar och de jag prövade ledde ut till inomhuscentrumet. Där var jag säker på att jag inte parkerat ;) Från centrumet så fanns det minst 34 utgångar som alla verkade leda ut till olika stora parkeringsplatser. Var hade jag ställt bilen? Skäms nästan lite, men det tog ett tag innan jag fattade vilken dörr jag kommit in igenom och var min bil var *rodnar*

Mmmmmmm, den smakar lika bra som den första....

Själva djuraffären var en skapelse i rosa, helt omöjlig att missa. Ja om man inte är mig förstås. Såg den på sidan av vägen när jag åkte i en rondell. Snövallarna var nästan så höga att byggnaden inte syntes. Jätte gullig personal och ett bra pris på det jag skulle köpa. Fyllde bilen med 40 kg hundmat och rullade hemåt. Fick en liten vägbeskrivning av dem hur jag skulle hitta tillbaks till E4an : )

Så tomt på fatet, ser genast bättre ut. Har fått lära mig att man skall äta upp det man har tagit till sig. Nu ska jag och tidningen lägga oss på soffan en stund...
x

Väl hemma så höll grannen på att ploga, han öppnade förarhytten och frågade om det var jag som beställt snön. Jag svarade honom att jag är ju nyinflyttad. Men ni verkar ju prenumerera på snö här... Mannen har just ringt. Är på väg upp med ett stort kylskåp på takräcket. Måste hinna ta igen mig lite innan han kommer (läs; smälta mina mums-mums)

På begäran...
x

Jo just! Höll på att glömma. Har ingen bild på kranen igår, men hittade en likadan, nästan på nätet. Så här såg den ut. Nästan på pricken faktiskt. Denna hade det tjusiga priset 7.900 kronor... Är den värd det? Nääää inte för mig iaf.

Trevlig fredagskväll på er!
Kramen : )

2 kommentarer:

  1. Jo, vår närmsta djuraffär är Zoomagasinet i Borlänge, men när vi kör till mina hemtrakter stannar vi gärna till vid den rosa affären.

    De säljer sånna här finurliga skor med inbyggda dubbar där, jag fick ett par i julklapp. Tänkte på dig som slog en vurpa här om da'n;)

    SvaraRadera