tisdag 23 februari 2010

23/2 Korgarna....


08.28 Man kan leva idag, endast -14 ute. Små snöar. Vi verkar bli snuvade på det snöväder som skulle dra in över Sverige igen *hoppas*. Jag är som vanligt tidigt uppe. Korgarna är färdigmålade och har torkat. Tog en bild på dem innan de återgår till någon av bodarna i väntan på våren och de blommor jag har tänkt att fylla dem med. Jag tycker de blev bra. Så pass att jag tänker måla upp ett par till. De två fyrkantiga tänker jag ställa på varsinsida om dörren in till verandan : ) Det tror jag blir fint. "Cykelkorgen" hänger jag på väggen, där jag tror att vi fixar till uteplatsen. Åhhhhhh längtar så efter att kunna äta frukost ute...

Ett par korgar till vid stall och brygghuset tror jag blir fint. Har även sett ut en plats där för en klätterros. Som skall klättra högt upp på brygghusetsfasad med tusentals vackra rosor...

Nej, nu blir det soffläge ett tag. Måste ta fram mina trädgårdstidningar och drömma mig bort...

Trevlig tisdag på er : ))
Kramar


1 kommentar:

  1. Låter som att det kommer bli fint=)

    Med all vinter du har på dig att planera hur gården kommer se ut i sommar.. Det kan ju bli kanon-tjusigt;) Och snart kan man börja kultivera inomhus det som ska ut.

    Inga gamla fönster att bygga små drivhus av..?
    Ni verkar ju hitta det ni behöver, så du får kika runt lite på ägorna;)

    Ha det fint o hälsa mannen

    SvaraRadera