måndag 1 februari 2010

1/2 Mannen på taket...

16.53 I dag så var vi tvungna att göra nåt åt snön på taket. Visserligen så säger grannen att de aldrig skottat vårat tak, någonsin. Och han borde veta. Han är född i huset bredvid och kommer enligt egen utsago att bäras ut i kista... Men med närmare 1 meter snö på taket så började vi bli lite oroliga, iaf jag. Som beordrade upp dränge... eh upp mannen på taket ; ) Sen har vi en liten läcka med som vi måste åtgärda. Nu när vi eldat och värmt upp huset så ser vi att vi har en liten läcka från taket i hallen. Att ta bort snö och is blev alltså prio ett.

Mannen på taket!

Jag höll mig på marken. Klättrade upp på stegen till första taket ovanför ytterdörren och försökte lite lamt skotta bort snön. Jag är maniskt höjdrädd och var färdig att kräkas av nervositet. Mannen fick ta hand om det däringa. Först fick han skotta av taket, sen fick han hacka loss isen som låg 15 cm tjock över hela taket. Då hade jag gått in och lagt mig. Nu är all is borta och all snön : ) Jag vaknade och fick kaffe, sen har vi mest struttat runt och planerat kommande projekt. I sovrummet har mannen varit duktig och säkert dragit ut närmare 300 nubb.

Fler tak som borde skottas...

1 kommentar:

  1. Kanske vågar du dig på det lilla fågelbordstaket*s*
    Är själv höjdrädd så jag förstår.

    Ha en fin dag, kram//L

    SvaraRadera