söndag 14 februari 2010

14/2 Min alla hjärtans present lyser finast av alla...

20.42 Det tog 2 timmar att köra upp hit från jobbet i Grödinge i morse. Vägen var torr, snö och isfri. Härligt. Redan halvvägs så letade sig solen in i bilen och det såg ut att bli en kalas dag. Alla hjärtans dag också : ) Som jag tycker är lite fånigt... jag villa ha presenter fler dar om året jag ; ) Mer komers än riktigt känsla kan jag tycka om detta amerikanska påhitt. Men min nattkollega på jobbet mobbade mig när jag sa att jag inte köpt nåt åt mannen. Men sa hon, inte ens en liten ros eller nåt? Nä sa jag, ingenting (skäms) Känns som om jag lagt min energi på en massa andra grejer än att handla krimskrams. Jag försvarade mig med att nu var det förent... allt är ju stängt. Hon tipsade mig om att de sålde blommor på macken, så alltså kom jag inte undan. Jag frågade vad hon köpt och då kröp det fram
-Ingenting...

På morronen så körde jag ner till macken och handlade en röd ros och när jag kom ut från macken så dök min kollega upp... hihi även hon skulle handla... rosor : )))

Mannen hade monterat upp den ena nya utelampan på brygghuset. Vi har köpt 2 stallampor. Den andra ska sitta ovanför stalldörren. Det blev min alla hjärtans present : ) Tänder dem kan man göra både vid brygghuset och i vårt hus. Så man slipper gå ut : )

Mannen väntade med nybryggt kaffe när jag kom upp och jag tog en leverpastejsmacka. Sen beslöt vi att gå ut med hundarna på långis. Det var strålande sol ute och vi tog 2 timmars svängen. När vi kom hem så ropade grannen att det var kaffe... det kan man ju inte tacka nej till. Så vi satt längs deras husgavel i solen och drack kaffe och åt hembak´t.
Det tar några timmar att fika ordentligt med påtår när man har trevligt. Sen in och göra lunch. Resten av dan har vi slappat. Jag är nu jätte trött och redo för sängen

Fint : )

Ha det gott alla, hoppas ni får en trevlig vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar