onsdag 27 november 2013

Baking day.







Det bidde inget pyntade utanför dörren går, det bidde en bakdag istället. Jag hade en större surdeg som stod och väntade på mig. Den hade jäst över natten och såg ut att vara färdig för utbakning. Jag valde att göra brödkakor denna gång, annars är jag väldigt glad i att göra limpor. Enklare, snabbare. Men för att inte tröttna så måste man variera sig lite. De blev så där, lite torra faktiskt så jag är inte helt nöjd. Men nu har jag hembakt bröd som lär räcka i 14 dar. Torra eller ej, de ska ätas upp ändå.

I går kom mitt paket med posten så idag ska jag faktiskt tillverka en och annan julklapp och så blir det lite till mig själv också :) Det blir en fortsättning på de här>> pysslet och jag är jättespänd på att se hur det blir när det är klart.

Trevlig onsdag på er!

********























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar