söndag 17 november 2013

Strandängar.



Strandängar som hålls öppna av betande djur. Vackert bete som går ändå ner i vattnet. En betesform som har tusenåriga anor. Just i dag när vi var där och gick i solen med våra hundar och kameran så kom de för att hämta några av korna som går på en liten ö bredvid.

Det fungerar faktiskt att ha stickningen med sig även på såna här äventyr. Här ett litet projekt som jag håller på med just nu. Visserligen så har det med vatten att göra men

nu besökte vi inte havet eller strandängarna för att jag skulle sitta och sticka. Nä det var jag som ville plocka tång och roa hundarna och få lite inspiration. Jag hittade precis det jag sökte, fräsch, krispig tång att ta med hem och huvudet fyllt av tokigheter, precis som vanligt :) Nu saknar jag bara ett par saker till innan jag kan leka med min nya ide.

Trevlig söndag!

*******

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar